Sceny z jeziora Ohrid: Letni apel Macedonia

Kate, pełne przygód, składa się z powiązań partnerskich. Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem tych linków, zarobię prowizję bez dodatkowych kosztów. Dzięki!

Podziel się na Twitterze
Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Pinterest
Udostępnij na e -mailu

Jeśli znasz jezioro Ohrid, jeden obraz prawdopodobnie dotyczy twojego umysłu: mały kościół z czerwonej cegły z widokiem na ogromną przestrzeń Blue Lake, w oddali słabe góry.

Ten kościół to Sveti Jovan i jest to prawdopodobnie najpopularniejszy obraz w całej Macedonii. Gdy tylko przyjedziesz, będziesz chciał sfotografować go pod każdym kątem.

Każdego wieczoru odbyłem 20-minutową wędrówkę do Sveti Jovan z Central Ohrid, przechodząc przez doki po drodze i wspinając się po wzgórzach przez miasto w drodze powrotnej.

Z widokiem na zachód nad jeziorem jest to wspaniałe miejsce na zachód słońca.

Mimo to Sveti Jovan to tylko jeden mały zakątek regionu Ohrid i możesz tu zostać przez tygodnie, fotografując apel wokół tej części Macedonii.

Moim planem było spędzenie dwóch tygodni w Europie Wschodniej, podróżując incognito – bez kompleksów, bez specjalnego leczenia, bez ograniczeń nieograniczonych pytań na temat tego, jak zarabiam pieniądze. Byłbym po prostu kolejnym anonimowym turystą po raz pierwszy od lat.

Ten plan został udaremniony kilka godzin na wycieczkę, kiedy wszedłem do mojego Ohrid Dorm i zobaczyłem dziewczynę wyciągniętą na jedno z łóżka.

“Znam Cię!” – wykrzyknęła. „Zostałeś rozbity”.

Ah.

Tą dziewczyną była Gloria, pochodząca z Kalifornii, która przez ostatnie kilka lat spędził na całym świecie w doskonałym tempie, od Nepalu po Ukrainę. Ona [okazała się] niesamowitą dziewczyną – nie tylko dlatego, że wykorzystała moje artykuły, aby zaplanować swój czas w Azji Południowo -Wschodniej!

Nasz właściciel hostelu zasugerował, że zobaczymy o wiele więcej regionu i następnego dnia wyrusza w wycieczkę łodzią do Sveti Naum. Idealny.

Wycieczka łodzi do Sveti Naum jest jedną z najpopularniejszych działań w Ohrid. Sveti Naum to klasztor dodatkowo w dół jeziora, rzut kamieniem z granicy albańskiej.

(I tak, to jest Sveti Jovan raz o wiele więcej po lewej stronie, coraz mniejszy, gdy popłynęliśmy w dół wybrzeża.)

Po 90-minutowej podróży przez ukryte plaże, kempingu i letnią rezydencję prezydenta dotarliśmy do Sveti Naum. Nasza mało prawdopodobna brygada powitalna: kilka pawów!

Jak dowiedziałem się kilka miesięcy temu w Emilia-Romagna, pawie wydają odgłosy jak uduszone koty. Nie chcesz ich denerwować. Ale czy są zawsze piękne…

Sveti Naum był znacznie mniejszy, niż się spodziewałem i bardzo podobny do Sveti Jovan – ale wnętrze klasztoru było oszołomione.

Niesamowite, prawda? Nigdy nie widziałem takiego kościoła.

Nie cal nie jest odkryty fressos.

Lepiej w kolorze czarno -białym lub w kolorze? Lubię ich obu.

Sveti Naum znajduje się obok jednej z ładniejszych plaż na jeziorze Ohrid, a ludzie byli obozowani na cały dzień z krzesłami, chłodnicami i kwitnących pudełek. Grupy nastolatków utrzymywały sąd wraz z rodzinami z małymi dziećmi.

Tuż przy plaży znajduje się zielona laguna oświetlona tysiącami odcieni zieleni.

Jednym z nieznajomych, ale słodszych spotkań, które mieliśmy, był dok. Gloria i ja natknęliśmy się na grupę miejscowej ludności z arbuzem. Bez mówienia o języku drugiego, jeden z nich natychmiast pokroił nam arbuza z czymś, co wyglądało jak kord piratów. A może maczeta. Czekałem na nieunikniony krzyk i rozprysk krwi.

Podobnie jak wszystkie produkty, które próbowałem w Macedonii, ten arbuz był świeży i pyszny. Nasze plastry były ogromne i zajęło nam dobre 20 minut, aby je wykończyć!

Wkrótce nadszedł czas, aby wrócić do łodzi i wrócić do Ohrid. Sveti Naum powstał w oddali po raz ostatni, gdy odpłynęliśmy.

To był najlepszy słoneczny dzień w letnim raju Macedonii. Podczas gdy Bałkanom z pewnością nie brakuje, gdy dotyczy to naturalnego piękna, Ohrid jest jednym z najbardziej zaskakująco oszałamiających regionów, które do tej pory sprawdziłem na Bałkanach.

Niezbędne informacje: jazda łodzią w obie strony do Sveti Naum kosztuje 5 lub 300 macedońskich dinarów (7 USD) w jedną stronę. Podróż łodzi zajmuje około 90 minut w jedną stronę. Każdego ranka wypływa z doku Ohrid o 10:00 i opuszcza Sveti Naum o 15:00.

Dwie firmy łodzi wykonują tę podróż: są zaparkowane po obu stronach doky i mają tę samą dokładną trasę, cenę i harmonogram. Wybrałem łódź, która miała siedzenia w stylu kanapowym, a nie krzesła, a także mieli materace na pokładzie, aby rozciągnąć się na słońcu.

Jest też autobus, który podróżuje z Ohrid do Sveti Naum, zajmując dwie godziny w jedną stronę za około jedną trzecią ceny. Osobiście myślałem, że wycieczka łodzi, choć droższa, była niezwykle przyjemnym sposobem na podróż między dwoma miastami.

Podczas tej podróży korzystałem z ubezpieczenia podróży World Nomads i zawsze polecam je przed podróżą, bez względu na to, dokąd pójdziesz.

Które zdjęcie jeziora Ohrid jest Twoim ulubionym?

Uzyskaj aktualizacje e -mail od Katenever przegap post. Odejść subskrypcję w dowolnym momencie!